בשיעור של ד"ר חגית מישר נחשפנו לפלטפורמת לימוד הנקראת MOOC. וזה חיבר אותי לכך שבימים אלו אנו המורים חשים בפועל כיצד התכנית החינוכית החדשה שהועלתה ע"י שר החינוך מזה מספר חודשים משפיעה על כל אחת ואחד.
כשותפה מלאה(גם ברגעים אלו) ליצירת התכנית להוראה- מחדש של הידע אותו הלומד בכיתות החטיבה העליונה מחויב לו. אני מנסה לחשוב בצורה אחרת ,שונה , מתוקשבת יותר ומעניינת .
בחיפושיי אחרי מידע בנושא: מצאתי ( מאוחזר האוניברסיטה הפתוחה 5.8.2013 http://mooc.openu.ac.il/intro_he.html) כי הקשיים הקיימים בבית הספר אינם מדלגים מעל האוניברסיטה או הסטודנט הממוצע הרוצה ושואף ללמוד באוניברסיטה .אך לכל תכנית יש את הצד הטוב והצד הפחות טוב.
היתרונות מבחינת הסטודנט:
1. מתן גישה חופשית לציבור הלומד לספרי לימוד בפורמט דיגיטלי, מעריכי שיעור מוכנים, מצגות, הרצאות וידאו ועוד.
2. לימוד חינם על קורסים מסוימים עם חומרי לימוד פתוחים.
3. מאפשר קיום שיתוף פעולה בין הסטודנטים בתהליך הלמידה.
4. הלומד מתמקצע כלומד עצמאי.
5. מאפשר לימוד הקורס במספר שפות.
6. הבחינות מאפשרות הערכת עצמית של הלומד בקורס.
7. הבחינות נערכות בשאלונים מקוונים.
8. הלומד מנצל את זמנו לפי צרכיו, יוצר את הזמן והמקום בו יתפנה ללימוד הקורס. ישלב לימודים ועבודה.
9. שיתופיות בזמנים מוגדרים מראש של הרצאות בשידור חי.
החסרונות מבחינת הסטודנט
1. מחייב את הלומד להיות מיומן בשימוש בתקשורת מקוונת.
2. אין תמיכה אינטנסיבית/ צמודה ללומד המקשה בתקשוב.
3. מחייב את הלומד למשמעת עצמית גבוהה ועניין גדול בלמידה עצמית, אינו מתאים לכולם.
4. אין קבלת משוב אישי מהמרצה.
5. אין קבלת/ הכרה בנקודות זכות אקדמאיות בתום הקורס לטובת התואר האקדמאי.
מתחבטת עם השאלות כיצד השינוי שאליו הולכות האוניברסיטאות הגדולות בעולם וגם אצלנו ידעו לנצל נכון את המשאב הטכנולוגי וכיצד ההצלחה/ כישלון תתורגם לבתי הספר התיכוניים בהמשך? הרי ברור שהיום הזה יגיע, השאלה איך? ומתי?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה על תגובתך.