מרתונים...מרתונים...מרתונים... כן, ואני לא מתכוונת לריצה אמתית, אלא לריצה אחרי הציונים, ובגרויות.
בימים ובשבועות האחרונים אני מוצאת את עצמי כמורה ואימא פרטית של בתי הלומדת כיתה י' רצה ביחד איתה מבחינת מתכונת אחת לשנייה , תכנון חיינו נקבע בין מתכונת בלשון למתכונת במתמטיקה, ואיפה זה תופס אותי? בדיוק ביום שני שבו אנחנו לומדים במסגרת התואר השני, כיצד לגרום ללומד לחקור משחקים(הרפז ופרקינקס,הד החינוך, 2002), לרכוש מיומנויות, ללמד מתוך הנאה וסקרנות (המודל השלישי,הרפז,2006), מתוך הלימה ברורה בין כל 4 הקורסים בסמסטר זה, כפי שציינתי בציטוטים השונים. המשכתי לחקור בנושא ומצאתי שדעתו של שר החינוך החדש- מר פירון שי בנושא שמעסיק אותי הוצג באיגרת ששלח לכלל עובדי ההוראה ב"יונת הדואר", הקישור לאיגרת מצורף, ואני קוראת ומגלה שיש לי שותף ואפילו אוזן קשבת כאימא המתמודדת עם המירוץ אחרי ....?
באופן כללי אנחנו כהורים וכמורים (כבעלת ניסיון הוראה בתיכון של 15 שנים וכאימא כבר 21 שנה) מציינים ומשננים לילדינו ולתלמידינו שהמקצוע כדוגמת מתמטיקה(הבגרות הקרובה) חשוב, ומוצאת עצמי פותרת עם בתי, תרגילים בטריגונומטריה -מציאת זווית וצלע, שטח ונוסחאות למשוואה ריבועית, ובתוכי אני שואלת- אילו מיומנויות טכנולוגיות, חברתיות היא רוכשת בתרגול אינסופי זה???, מה היא התרומה שתקבל בתי שהשקיעה שעות ומאמצים נפשיים, ומה -אנחנו ההורים שהשקענו המון הן במאמצים נפשיים והן במאמצים כספיים בכדי לדרוש מילדינו ללמוד -כי זה חשוב, ובל נשכח את שעות ההוראה והתגבורים המרובים שהושקעו בבתי הספר לטובת המרתונים הבלתי פוסקים,
למעשה- אין קו גמר... אין מדליה בסוף... ואין קהל מריע... כי תמיד יש עוד מועדי ב' ובגרויות חורף....
ובנימה אופטימית זו..להתראות בפוסט הבא.
מתוך האתר של ד"ר יורם הרפז ראיון עם ד"ר הרפז ודיוויד פרקינס בנוגע ללימוד מתוך משחק הד החינוך, 2002
המודל השלישי- ד"ר יורם הרפז (תקציר ,נערך ע"י ד"ר נביל טנוס, פנים, גיליון 36,יוני 2006,תל-אביב)
איגרת שר החינוך- שי פירון
בימים ובשבועות האחרונים אני מוצאת את עצמי כמורה ואימא פרטית של בתי הלומדת כיתה י' רצה ביחד איתה מבחינת מתכונת אחת לשנייה , תכנון חיינו נקבע בין מתכונת בלשון למתכונת במתמטיקה, ואיפה זה תופס אותי? בדיוק ביום שני שבו אנחנו לומדים במסגרת התואר השני, כיצד לגרום ללומד לחקור משחקים(הרפז ופרקינקס,הד החינוך, 2002), לרכוש מיומנויות, ללמד מתוך הנאה וסקרנות (המודל השלישי,הרפז,2006), מתוך הלימה ברורה בין כל 4 הקורסים בסמסטר זה, כפי שציינתי בציטוטים השונים. המשכתי לחקור בנושא ומצאתי שדעתו של שר החינוך החדש- מר פירון שי בנושא שמעסיק אותי הוצג באיגרת ששלח לכלל עובדי ההוראה ב"יונת הדואר", הקישור לאיגרת מצורף, ואני קוראת ומגלה שיש לי שותף ואפילו אוזן קשבת כאימא המתמודדת עם המירוץ אחרי ....?
באופן כללי אנחנו כהורים וכמורים (כבעלת ניסיון הוראה בתיכון של 15 שנים וכאימא כבר 21 שנה) מציינים ומשננים לילדינו ולתלמידינו שהמקצוע כדוגמת מתמטיקה(הבגרות הקרובה) חשוב, ומוצאת עצמי פותרת עם בתי, תרגילים בטריגונומטריה -מציאת זווית וצלע, שטח ונוסחאות למשוואה ריבועית, ובתוכי אני שואלת- אילו מיומנויות טכנולוגיות, חברתיות היא רוכשת בתרגול אינסופי זה???, מה היא התרומה שתקבל בתי שהשקיעה שעות ומאמצים נפשיים, ומה -אנחנו ההורים שהשקענו המון הן במאמצים נפשיים והן במאמצים כספיים בכדי לדרוש מילדינו ללמוד -כי זה חשוב, ובל נשכח את שעות ההוראה והתגבורים המרובים שהושקעו בבתי הספר לטובת המרתונים הבלתי פוסקים,
למעשה- אין קו גמר... אין מדליה בסוף... ואין קהל מריע... כי תמיד יש עוד מועדי ב' ובגרויות חורף....
ובנימה אופטימית זו..להתראות בפוסט הבא.
מתוך האתר של ד"ר יורם הרפז ראיון עם ד"ר הרפז ודיוויד פרקינס בנוגע ללימוד מתוך משחק הד החינוך, 2002
המודל השלישי- ד"ר יורם הרפז (תקציר ,נערך ע"י ד"ר נביל טנוס, פנים, גיליון 36,יוני 2006,תל-אביב)
איגרת שר החינוך- שי פירון