לפני מספר ימים היה מרענן מאוד לקרוא וכן מעורר שאלות ותהיות על השינויים שהחל להנהיג שר החינוך הרב שי פירון במסגרת הפסקת מבחני המיצ"ב החיצוניים : "מבחני המיצ"ב הם כלי מדידה והערכה חשובים, שעלינו להעמיק בהם, אך במתכונתם הנוכחית לא ניתן להמשיך עוד. אני רואה חשיבות רבה בהתקדמות שעשתה מערכת החינוך בנושא ההערכה, בביסוס תהליכי עבודה וקבלת החלטות. אך, למרבה הצער, לצד אלה אנחנו רואים, שבשנים האחרונות התגברו ההשלכות השליליות של המבחנים על תהליכי ההוראה והלמידה. מבחני המיצ"ב במתכונת הנוכחית הפכו לשוט המכה בבתי הספר, המכה במורים ובתלמידים."( או"ח גיליון חודשי מספר 72 מאוחזר 15.8.2013)
מתוך התייחסות על המשפט האחרון אני תוהה האם החידושים של למידה מתוקשבת יותר , חדשנית יותר כאשר המורים עדיין לא שם! ביטול דברים היא הדבר הקל ביותר שניתן לעשות אבל מה יבוא במקום? לאיזה חלל אנו שואבים את המורים שכבר שנים פעלו בדרך מסוימת הכנסת שינוי במערכת החינוך היא עניין של זמן וקבלת "החדש" כל מערכת תקשובית כרוכה בהמון חשש , התנגדות מצד צוות ההוראה. (מניסיוני רכזת תקשוב- כדוגמת הסמארט סקול - מערכת לניהול פדגוגי ומערכתי אצלי בבית הספר)
אז מה עכשיו ? מה יהיה במקום? איך מורים יעריכו את הלומדים/ בית הספר במקום? אני מאוד מאמינה בדרך של אופציית חלופה והדרגתיות עוד לפני הוצאת מערכת הערכה מוכרת ומובנית כל כך בתוך בית הספר.
מתוך התייחסות על המשפט האחרון אני תוהה האם החידושים של למידה מתוקשבת יותר , חדשנית יותר כאשר המורים עדיין לא שם! ביטול דברים היא הדבר הקל ביותר שניתן לעשות אבל מה יבוא במקום? לאיזה חלל אנו שואבים את המורים שכבר שנים פעלו בדרך מסוימת הכנסת שינוי במערכת החינוך היא עניין של זמן וקבלת "החדש" כל מערכת תקשובית כרוכה בהמון חשש , התנגדות מצד צוות ההוראה. (מניסיוני רכזת תקשוב- כדוגמת הסמארט סקול - מערכת לניהול פדגוגי ומערכתי אצלי בבית הספר)
אז מה עכשיו ? מה יהיה במקום? איך מורים יעריכו את הלומדים/ בית הספר במקום? אני מאוד מאמינה בדרך של אופציית חלופה והדרגתיות עוד לפני הוצאת מערכת הערכה מוכרת ומובנית כל כך בתוך בית הספר.
