הסמסטר הנוכחי, השלישי במספר, מצליח לעורר שאלות , לחזק ולעודד אותי ועל כך אני מודה. המפגש במקרה זה התרחש בקורס של ד"ר ליאת אייל שהציגה בצורה מדהימה את מחקרה על " יחסי הגומלין בין מערכת טכנולוגית לניהול תכנים ולמידה(LCMS) על דרכי הערכה בקורסים מקוונים- מחקר פעולה" , אתייחס לנקודה של : הערכת המורים בסביבה משתנה וחדשנית- בקורסים המתוקשבים.
הריגוש היה באמירות וציון הגישות החדשניות שהציגה , כיצד מעריכים קורסים/ השתלמויות שעוסקים בנושאים כגון: הערכה של סדנא העוסקת בשוני- חייבים לעשות שינוי בדרכי הערכה ולכן יש לתת ללומד! את ההערכה העצמית שלו. הרעיון להקפיד על:
הריגוש היה באמירות וציון הגישות החדשניות שהציגה , כיצד מעריכים קורסים/ השתלמויות שעוסקים בנושאים כגון: הערכה של סדנא העוסקת בשוני- חייבים לעשות שינוי בדרכי הערכה ולכן יש לתת ללומד! את ההערכה העצמית שלו. הרעיון להקפיד על:
- יש לקדם למידה בהכוונה עצמית.
- יש לפתח חשיבה רפלקטיבית.
- חייבת לאפשר בחירה ללומד של :משימה, תוצר, סיטואציה.
- חשוב שתהיה אפשרות לבחון את עצמי - הלומד ואפשרות לרפלקטיביות.
- הכלים שמאפשרים לנו כיום הם: ויקי, בלוג, סקר, אבחון עצמי. והייתי מעוניינת ושמחה שיפתחו כלים נוספים ומאתגרים יותר.
לסלק מכשולים- מה שמפריע
ללומד, התערבות המורה כמשוב העוזר
להעריך את עצמו כמקדם הערכה עצמית. לשקף לו מה ניתן לראות מתוך מה שהוא כתב. ההוראה והלמידה והערכה הם
משותפים ושלובים זה בזה. האחד לא יותר חשוב מהשני. דוגמה: כאשר התלמיד כותב משהו - לא
ניתן מכאן להעריך מהי הלמידה ומהי הערכה- בשבילו.
בימים אלו אני מעריכה את תוצרי המורים מההשתלמויות שהעברתי השנה במסגרת השתלמויות המאה ה-21 מטעם משרד החינוך,יזמתי באישור ההנהלה כמובן להעריך אחרת את המורים, מכיוון שלא ניתן לתת לתוצר מסוים ציון נמוך, כאשר אני יודעת את הקשיים הרבים שעברה אותה מורה כדי לייצר את המצגת לעומת מורה אחרת אשר אין לה את הקושי הטכני אך בהחלט מתקשה לבנות מערך שיעור וליצוק תוכן מוצלח לתוכו. לכן שמחתי והודיתי על כך בשיעור שאכן- יצירת מאגר עבודות ענייניות ופרקטיות לכלל קבוצת המורים בכל בית ספר, תוך שיתופיות ועבודה בזוגות להעשרה וקידום כל מורה עם תמיכה מסיבית מצידי, הביאה לתוצרים טובים ועל כך אני שמחה. המדהים היה שבמפגש האחרון המורות נדרשו להעלות את כל הקישורים לעבודות שנעשו בכלים השונים במהלך השנה- כאשר הן סיימו להעלות נשמעו צהלות שמחה והתפעלות של "איזה יופי כמה למדנו" או " אנחנו עשינו את כל זה" ועוד. הפריסה של המידע כתלקיט, והרפלקציה שנעשתה בכל שיעור ובסוף הקורס- היה שווה.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה על תגובתך.