בשיעור הסיכום של ד"ר אתי כוכבי לא פסחנו על חשיבה על החסרונות של שילוב טכנולוגיות בחינוך שחלקם מהווים את היתרונות של למידה כיתתית פרונטלית- הדברים שאנו אוהבים.(תמונה בפלאפון)
אז מה אנחנו צריכים כדי לדעת - מהי המטרה ויכולות הכלי התקשובי לכל אחד יש לבדוק יתרונות חסרונות נקודות לשיפור.
חשוב לזכור לא תקשוב בכל מחיר, לא תמונה, אודיו וסרטון הוא המטרה אלא כלי העזר שדרכו אנו נעביר את המסר , המסר הוא המטרה, הטכנולוגיה הנה האמצעי ולא ההיפך.
ההחלטות שלנו הן יובילו אותנו להצלחה או כישלון בשיעור, הבחירה הנכונה של תמונה, מלל , צבע, שמע, יוביל להצלחה אבל לעתים אנו פוגשים מצגות וסרטונם המפיצים את היוטיוב שאינם מביאים את הבשורה הנכונה- לכן יש להיזהר ולחשוב היטב לפני הבאתו לכיתה ללא עריכתו בהתאם לנדרש.
המטרה שלנו מהמחשה לחשיבה - להביא את הלומד לחשוב.
אנו היום נדרשים לחשוב אחרת- לצאת מעבודות של העתק הדבק" לעבודות המייצרות עבודות יצירתיות וייחודיות , גם כאן המורים נדרשים ללמוד ולהשתמש / להיעזר בתכנות מיוחדות לניהול תלמידים אשר גם מסייעת בגילוי עבודות מועתקות!
וכן בכלים לניהול זמן ומשימות- LMS
אז מה אנחנו צריכים כדי לדעת - מהי המטרה ויכולות הכלי התקשובי לכל אחד יש לבדוק יתרונות חסרונות נקודות לשיפור.
חשוב לזכור לא תקשוב בכל מחיר, לא תמונה, אודיו וסרטון הוא המטרה אלא כלי העזר שדרכו אנו נעביר את המסר , המסר הוא המטרה, הטכנולוגיה הנה האמצעי ולא ההיפך.
ההחלטות שלנו הן יובילו אותנו להצלחה או כישלון בשיעור, הבחירה הנכונה של תמונה, מלל , צבע, שמע, יוביל להצלחה אבל לעתים אנו פוגשים מצגות וסרטונם המפיצים את היוטיוב שאינם מביאים את הבשורה הנכונה- לכן יש להיזהר ולחשוב היטב לפני הבאתו לכיתה ללא עריכתו בהתאם לנדרש.
המטרה שלנו מהמחשה לחשיבה - להביא את הלומד לחשוב.
אנו היום נדרשים לחשוב אחרת- לצאת מעבודות של העתק הדבק" לעבודות המייצרות עבודות יצירתיות וייחודיות , גם כאן המורים נדרשים ללמוד ולהשתמש / להיעזר בתכנות מיוחדות לניהול תלמידים אשר גם מסייעת בגילוי עבודות מועתקות!
וכן בכלים לניהול זמן ומשימות- LMS
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תודה על תגובתך.