יום שני, 2 בספטמבר 2013

כיתה הפוכה- The Flipped Classroom

נפגשתי בעברי במושג "כיתה הפוכה" (נזכרתי בפוסט של ינאי "שבבי הדרכה " מאוחזר 2.9.2013 http://elearningil.blogspot.co.il/2013/04/flipped-classroo.html ) אך לצערי לא טרחתי להעמיק ולבחון כיצד והאם שיטת הוראה ותכנון שיעור לפי גרסה זו יהיה יעיל ושימושי להוראה בכיתות אותן אני מלמדת מזה 15 שנה(תיכון ממלכתי בדרום, לתלמידים עם קשיים לימודיים בחטיבה העליונה), שמחתי לקבל רענון וחיזוק מהמרצה ד"ר אתי כוכבי בשיעור היום על הנושא, היתרונות של הכיתה ההפוכה שאציין אותן כאן: "היכולת להתאים את הלמידה אל התלמיד:
לאפשר התעכבות על תכנים בעייתיים, לבצע רפלקציה ראויהלהפוך את התלמיד לאקטיבי יותר ולאחראי על למידתו, אפשרות לתת יותר משקל וזמן בכיתה לפיתוח יכולות שיתוף ומיומנויות חשיבה מסדר גבוה כגון טיעון וחקר, חשיבות מיוחדת לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים - ניתן להתעכב על קטעי וידיאו ולהסתייע בכתוביות. "(מצוטט מתוך מצגת בשיעור של ד"ר כוכבי אתי- הכיתה ההפוכה - The flipped classroom מאוחזר 2.9.2013 )
אין לי ספק שלקחתי ובגדול את המידע שרכשתי וחוזקתי בשיעור , אכן הוצגו גם חסרונות שבהחלט יש לשים לב אליהן ולמצוא פתרון יצירתי לצמצם  את הקשיים שעלולים להיווצר. למעשה מייד לאחר השיעור יצרתי שיעור מעניין שבו יש צפייה ועשייה על פי עקרונות "הכיתה ההפוכה", אומנם טרם הופעלה, אך אני מאמינה לתוצאות חיוביות, אמן!

מומלץ לצפות בהרצאה של סלמאן חאן, ממייסדי אוניברסיטת קאן, מתוך הבלוג של ינאי "שבבי הדרכה" שצוין לעיל.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך.